ארבעה שוטים של רחפן שיעשו לכם את סרט החתונה

היום כבר כולם רוצים צילומי רחפן בחתונה, ובצדק. בין אם אתם מתחתנים באולם סגור, בחצר של המושב, בפנטהאוז של סבתא או בכלל עמוק בתוך היער, לצילום וידאו ב״עין הציפור״ יש המון כוח, והוא מטעין את הזכרון של היום באנרגיות מפתיעות. זוגות שבוחרים להתחתן בלוקיישן ייחודי, להרים הפקה בשטח, או בכלל לבנות חופה מקרים בים המלח, זוגות אלה יוקירו תיעוד מלמעלה. אבל גם זוגות שמתחתנים באולם עם גג סגור יכולים להרוויח המון מצילום וידאו ברחפן, למשל בשלב צילומי הזוגיות, שלרוב נבחר בשל היופי והייחוד שבו, לרגעים האלה צילום רחפן יכול מאוד לשדרג את סרט החתונה שלכם. אבל כשאומרים צילום רחפן, למה הכוונה בעצם?

כיום, שוק הרחפנים הוא אחד מהשווקים המתפתחים ביותר בעולם, וכמעט לכל צלם וידאו מדופלם יש רחפן איכותי. בכל כמה חודשים יוצאים רחפנים חדשים עם יכולות חדשות ומצלמות משודרגות. מה שהיה לפני שלוש שנים הוא כבר עבר רחוק, והיום כמעט כל רחפן, אפילו אלה הזולים והפשוטים יחסית, יכול להפיק צילומי וידאו ברמה גבוהה יחסית למה שהיה אך לפני שנים ספורות. רחפנים ברמה גבוהה יכולים אפילו לצלם באיכות Full HD, ואפילו 4K, ויש להם גם מצב מעקב, שבהם ניתן לעקוב אחרי דמויות אנושיות, ממש כמו בסרטים. כאשר השימוש ברחפן נעשה בטוב טעם, הוא מטעין את הסרט של החתונה בכוח עצום, ומעביר בצורה ברורה ומעניינת את הלוקיישן, את היקף ההפקה שהרמתם ואת הווייב הכללי. בקיצור, שווה!

אם קראתם עד לפה, והחלטתם שבא לכם רחפן בחתונה (ובצדק), הנה מספר רעיונות מגניבים לשוטים בחתונה, שאותם אפשר לבקש מצלם הוידאו שבחרתם.


1. השוט המסתובב ב-360 מעלות - שוט מאוד פופולרי בסרטי חתונה, מכיוון שהוא מאוד מלהיב וסגנוני, הוליוודי כמעט. לא להאמין שעד לפני כמה שנים היה צריך ציוד בעשרות אלפי שקלים וצוות הפקה שלם כדי לצלם שוטים שכאלה, והיינו רואים אותם בעיקר בסרטים הוליוודיים. היום, כל מטיס רחפן (מיומן מספיק) יכול להפיק תנועות מצלמה הוליוודיות כאלה, עם כמעט כל רחפן. הרחפנים היקרים מן הסתם יניבו תוצאות יותר איכותיות, אך אתם תתפלאו כמה טוב זה יכול להיות עם רחפן שעולה אלף חמש מאות ש״ח. השוט המסתובב הוא אחד הכלים הנפוצים בקרב צלמי הוידאו, ויש לעשות בו שימוש נבון, כדי שלא ייהפך לקיטשי מדי.




2. השוט מ״מעוף הציפור״ - אחד השוטים היפים שאפשא לעשות בוידאו, מכיוון שהצופה חווה את מה שקורה בפריים בתנועה משולבת: מצד אחד בתנועה קדימה, אך גם זווית המצלמה עולה בהדרגתיות. בצילום וידאו, שוט כזה מעניק לצופה תחושה מאוד מציאותית, טבעית ותיעודית. אני תמיד טענתי שצילום וידאו טוב מורכב משוטים פשוטים ויפים, שהחיבור ביניהם יוצר את הכימיה האמיתית של סרט החתונה. שימוש מוגזם ברחפן בסרט החתונה שוחק את הכלי הזה, אך אם משתמשים בו במידה ובטוב טעם, הוא יכול להשתלב בצורה מדהימה בסרט. לטענתי האישית, ברוב המקרים השוט עומד בפני עצמו ויש לו כוח משלו, גם אם הזוג לא נמצא בתוכו. הצבעים והתנועה שבוקעים מהשוט הזה עומדים בפני עצמם, והם מחמיאים לשוטים מקבילים של הכלה מתארגנת או של החתן מוקפץ על ידי החברים. לא כל שוט חייב את החתן והכלה בתוכו, וסרט חתונה טוב צריך להיות בנוי מרצף שוטים שמחמיאים אחד לשני.



3. מבט עילי בתנועה - המבט העילי הוא אחד השוטים האהובים עליי בצילום וידאו לחתונה. יש לו קסם כי הוא כמו תמונה, ולפעמים יוצר חוסר אוריינטציה כתוצאה מזווית המבט מלמעה, זווית חדה של ממש תשעים מעלות. השוט הזה מפתיע את הצופים, מצחיק אותם לפעמים, ותמיד יוצר אפקט מהפנט, במיוחד כאשר השוט בתזוזה. הפריים חושף אט אט את האווירה והלוקיישן, ולעתים הנסתר עולה על הגלוי. התנועה הזו מרתקת את הצופים, מסקרנת אותם ויוצרת תחושה של ריגוש, של משהו אחר. בנוסף לכך, השוט העילי הוא מאוד מסוגנן, בזווית זו העולם נחשף אלינו בצורה שונה לגמרי, ויש פה הזדמנות ליצור סיפור, זיכרון וייצוג אחרים לחלוטין. עוד דרך יפה וייחודית לייצג את היום שהיה, ובמיוחד את הלוקיישן של החתונה. התנועה האיטית בצילום וידאו היא לפעמים המרתקת ביותר, ותנועה זו מתאפשרת היום כמעט בכל סוגי הרחפנים שחזקתם של רוב צלמי הוידאו בארץ. אני אישית כמעט תמיד משתמש בזווית העילית כשאני מצלם וידאו לסרט חתונה, והזוג לרוב מופתע לטובה מאיכותו של שוט זה ומהאופי המיוחד שלו.



4. שוט "זום אאוט״ - שוט קלאסי לפתוח איתו את הסרט, או לסיים איתו את הסרט. צלמי וידאו רבים אוהבים את השוט הזה כשוט ״פרידה״ של הסרט, כלומר שוט סיום. יש משהו מאוד נעים כשהסרט מסתיים בזום אאוט, ויש בזה גם קצת מודעות עצמית, כי זהו שוט קליל, אוורירי ולא קיטשי מדי. אני מאוד אוהב לסיים סרט חתונה במבט טבעי, נייטרלי, גם אם הוא נטל דמויות מהחתונה ונטול הזוג. השוט המסיים מותיר את הצופים בסרט עם תחושה חמימה של קלוז׳ר, מעין סגירת מעגל, וכל הוא אהוב מאוד בקרב צלמי וידאו.